Twilight är skit

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Varför jag hatar Twilight

Av Twilight är skit - 19 maj 2013 00:48

Jag hatar twilight. Och nu undrar i säkert varför? Jo det är för att det är så himmla jävla barnsligt. Vamyrer ska inte glittra i solen, eller? Och varför måste dom göra något jävla romantiskt av varenda monster som finns? Dom förstör fan allt.. Vad hände med dom "riktiga" vampyrerna? Jag hatar Twilight!

 
 
Ingen bild

LOL

19 maj 2013 01:42

Hahahahaha, så himla roligt ^^ En sida endast för att hata Twilight, du har seriösa uppmärksamhetsproblem hen XD

Twilight är skit

19 maj 2013 01:46

Hen? Hon, mer exakt Katie. Jag kanske har uppmärksamhetsproblem, men isåfall är det för att mina föräldrar misshandlade mig som yngre.

 
Ingen bild

Sune

19 maj 2013 02:01

Från urminnes tid har vampyrisms erotiska andlighet varit erkänd och i vampyrmyten upplever vampyrens offer en erotik som både är fysisk och andlig.
Den fysiska på det sätt att det innehåller dränering av kroppsliga vätska, blodet,och den andliga på det sätt att det innehåller intimitet med ett mysterium om
döden och döendet. Över hela världen har vampyrarter använt ett löfte om sex som en fälla för sina offer. Vampyrer i folktron verkar också kunna älska men denna tradition är inte riktigt utvecklad där.
Inom skönlitteraturen har vampyren utvecklas till en mer attraktiv och sexig varelse.

Goethes vampyrdikt
The Bride of Corinth
(1797) har ett sexuellt tema som också finns i Samuel Taylor
Coleridges
Christabel
och Sheridan Le Fanus
Carmilla
.

Vampyrismens sexuella natur bildade ett underliggande tema i Bram Stokers Dracula
men det var förklätt på ett sådant sätt att det var dolt för den litterära censuren på den tiden och troligen även från författarens egen medvetenhet.

Idén om att de döda återvänder för sina levande älskare var populärt ämne i europeisk folktro och i zigenarnas och sydslavernas folktro finns tydliga tecken på vampyrens sexuella natur.

Till exempel tänkte zigenarna på vampyren som
en sexuell person där den manliga vampyren ansågs ha en sådan intensiv sexuell lust att den var tillräcklig för att föra honom tillbaka från graven. I vissa fall återvände vampyren till en kvinna som den hade varit förälskad i men aldrig
fullbordat kärleken med. Kvinnan skulle då uppmanas att återvända med vampyren till graven där de kunde dela sin kärlek genom evigheten.

Sedan publiceringen av Dracula har vampyrens sexuella natur uttryckt sig i litteratur och filmer där vampyrer är förföriska varelser som kallar fram sexuella svar från både dess fiender och offer. Kärlek mellan vampyrer eller mellan vampyr och människa är väl representerade i samtida vampyrromaner. Vampyrens
förvandling från ett monster till en älskare var en viktig del av vampyrens återinförande från vampyrmyten in i samtida kulturen, dvs in i litteratur och filmer.
I folktro och skönlitteratur är manliga och kvinnliga vampyrer
sexualiserade varelser. Det som gör vampyren erotisk är att dödens närvaro framkallar ett behov av en intensiv bekräftelse av livet.
Där av romatiseras vampyrer!

Twilight är skit

19 maj 2013 02:14

Vafan?

 
Someone

Someone

19 maj 2013 08:53

Bra sagt Sune! ; )

http://www.everywere.bloggplatsen.se

Twilight är skit

19 maj 2013 10:13

...?

 
Taranée

Taranée

19 maj 2013 09:32

Tror jag kommer få skit nu, men jag håller faktiskt med lite. Vampyrer ska ju vara elaka och inte typ glittra i solen utan brännas och dö? Alltså de har förstört vampyrerna. Det skrivs bara om vampyrer som blir kär i en människa och sånt trams. Det är väldigt jobbigt. Det är MENINGEN att vampyrer ska vara elaka!!

http://moviesolde.bloggplatsen.se

Twilight är skit

19 maj 2013 10:07

Japp, det ät meningen att vampyrer ska vara elaka.

 
Anonym bloggare

Anonym bloggare

19 maj 2013 10:27

Jag vill inte ge dig hat, även om du själv är en riktig hater.
Men jag tycker du slösar din värdefulla tid på att hata.
Gör en blogg om något du gillar, något du verkligen tycker om.
Istället för att bara hata och hata. Du bloggar ju varje dag, ellerhur? Du som ändå hatar twilight ger mycket av din fritid till dem. Tänk efter lite ;)

http://gladabloggen.bloggplatsen.se

Twilight är skit

19 maj 2013 10:28

Nej, jag hatar att tänka.

 
Ingen bild

anonyma

19 maj 2013 22:46

ja,vampyrer var inte som förrut dom ska vara elaka kmen det förendras och hörni som skriver till henne! sluta nu.. det ger henne bara uppmärksamhet ( det är det hon vill)och fortsätter och skriva elaka svar... låt henne va bara skit i denna blogg om det är så eler bryr ni er om denna blogg

Twilight är skit

20 maj 2013 07:07

...?

 
Samira

Samira

20 maj 2013 00:33

Om du nu verkligen hatar Twilight så mycket, varför tar du så mycket tid på att skaffa dig en blogg och skriva en massa skit om Twilight..?

http://we-break-it.bloggplatsen.se

Twilight är skit

20 maj 2013 07:05

Eftersom att jag inte har något annat att göra.

 
Ingen bild

ANONYM!!!!!

20 maj 2013 16:15

Asså, vill du bara ha vampyrer som suger blod och dödar 24/7???
ELLER???

Twilight är skit

20 maj 2013 16:16

Ja, annars är det inte vampyrer. Då är det vampglittarisolen.

 
Ingen bild

Emelie

25 maj 2013 17:52

Har du oxå blivit misshandlad elr???? Min "pappa" misshandlade mig i 10 år..(är 11 nu)

Twilight är skit

25 maj 2013 18:02

Jag blir... Men jag har lyckats hålla mig undan i några dagar nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Twilight är skit - 21 juni 2013 18:16

Jag hatar fortfarande twilight. Det suger, inse det någon jävla gång. ...

Av Twilight är skit - 29 maj 2013 17:30


Idag så kollade jag igenom min mail. Då hade jag fått minst 10 meddelanden från personer som sa att dom skulle polisanmäla mig. Vet ni? Jag har RÄTT att skriva vad jag tycker, jag skulle kunna skriva en bok/sjunga en låt om att jag inte gillar twilig...

Av Twilight är skit - 26 maj 2013 16:24


Alla säger typ "tänk på dem som gillar twilight"  Okej tänker jag. Men då får ni faktiskt ha hänsyn till dem som HATAR twilight! Tänk inte bara på er själva. Det finns fler prsoner i världen en DU.     ...

Av Twilight är skit - 25 maj 2013 14:44


Många av er säger att jag ska hålla mitt hat för mig själv. Och inte göra en blogg om det. Då säger jag bara.. Sluta göra bloggar om at ni älskar twilight, tänk på dem som hatar twilight?! Det är fan samma sak.             ...

Av Twilight är skit - 25 maj 2013 10:17


Nu har jag fixat så att ni som inte fattar svenska också kan läsa om mitt hat >:D         ...

Presentation


Jag heter Katie och är 14 år.. Bor i Östermalm och HATAR snälla saker... katiegordan@mail.com

Fråga mig

49 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om twilight?
 Twilight? *spyr*
 Twilight är sämst.
 Twilight är bäst.
 Vadfan är Twilight?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

HTML

Jack Skellington

Översätt Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards